چاپ        ارسال به دوست

چالش اپل برای امنیت رقبایش

 هر سال لاس وگاس در ایالت نوادای امریکا میزبان نمایشگاه CES است؛ جایی که در آن محصولات جدید فناوری و تکنولوژی‌های جدید نشان داده می‌شود. بسیاری از نقش‌آفرینان عمده در صنعت فناوری از جمله Samsung، LG، Google، و Intel تصمیم گرفتند که در این نمایشگاه شرکت کرده و آخرین تکنولوژی خود را به نمایش بگذارند.

یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری که همیشه فاصله خود را از رقبا حفظ می‌کند اپل است. اما این شرکت هیچگاه در این رویداد شرکت نمی‌کند. به طور کلی، استیو جابز معتقد بود که نیازی به مقایسه اپل با سایر تکنولوژی‌ها ندارد و به همین دلیل اپل را به این رویدادها نمی برد؛ بلکه ترجیح می‌داد که آخرین اخبار تکنولوژی خود را تنها در رویدادهای اپل منتشر کند. این کار به نفع اپل تمام شد و حتی پس از فقدان استیو جابز، منصفانه است بگوییم که نیازی به تغییر در آن احساس نشد.

اما در نمایشگاه CES سال جاری، شرکت اپل به طریقی حضور پیدا کرده است. اپل آگهی بزرگ چند طبقه را در نزدیکی مرکز کنفرانسی که در آن نمایشگاه برگزار می‌شد قرار داد و رقبای خود را در زمینه مسائل امنیتی‌شان سرزنش‌کرد. این آگهی می‌نویسد: "هر اتفاقی بر روی iPhone شما بیفتد، در iPhone شما باقی می‌ماند" و سپس شامل یک لینک به صفحه خصوصی Apple می‌باشد apple.com/privacy. این آگهی، از شعار وگاس "هر اتفاقی در وگاس بیفتد، در وگاس باقی می‌ماند " الهام گرفته شده است که این شعار برای اظهار بیانیه‌ای است مبتنی بر این که اپل جایگاه خود را در مرحله حفظ حریم خصوصی و امنیت در مقایسه با رقبای خود در کجا می‌بیند.

 مسلما این حرکت اپل بسیار هوشمندانه است؛ آن هم زمانی که کاربران بیشتر و بیشتر نسبت به حفظ حریم خصوصی و اطلاعاتی که به شرکتها اختصاص داده‌اند نگران هستند. برخی از رقبای اصلی اپل در سال جاری با نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی مواجه شده‌اند. گزارش شده است که گوگل داده‌های عظیمی از کاربران اندروید جمع آوری کرده و الکسای آمازون به دلیل امنیت پایین در معرض انتقادات شدید قرار گرفته است.

منبع:...https://myhackernews.com


دسته‌ها:  اخبار امنیتی


١٤:٠٠ - شنبه ٢٢ دی ١٣٩٧    /    شماره : ١٩٥٧٥    /    تعداد نمایش : ٩٠٩



خروج