به روزرسانی فایرفاکس از طریق موزیلا

  • 04 Mar 2025
  • کد خبر: 3439029
  • 8

به روزرسانی فایرفاکس از طریق موزیلا

موزیلا، سازنده مرورگر فایرفاکس، برای دومین بار در عرض یک هفته روش های استفاده خود را به‌دنبال انتقادات گسترده‌ای که به نظر می‌رسید به شرکت حق کلیه اطلاعات آپلود شده توسط کاربران را می‌دهد، به‌روزرسانی نمود.

این توسعه چند روز پس از آن صورت گرفت که این شرکت برای اولین بار شرایط استفاده را برای فایرفاکس به همراه اعلامیه حفظ حریم خصوصی به روز رسانی کرد.

موزیلا تأکید کرد که داده‌های مربوط به کاربران خود را نمی‌فروشد یا نمی‌خرد، و این تغییرات را انجام داده است زیرا برخی حوزه‌های قضایی، اصطلاح «فروش» را گسترده‌تر از سایر حوزه‌ها تعریف می‌کنند و روش‌های مختلفی را در بر می‌گیرند که اطلاعات شخصی مصرف‌کننده از طریق آن با طرف دیگری در ازای مزایای پولی یا سایر منافع تغییر می‌کند.

علاوه بر این، اعلام کرد که قبلاً برخی از داده‌ها را از تبلیغات اختیاری ارائه‌شده در New Tab و پیشنهادات حمایت‌شده در نوار جستجو جمع‌آوری کرده و با شرکای خود به اشتراک می‌گذارد تا ابزاری برای ماندگار ماندن از نظر تجاری باشد.

موزیلا همچنین اشاره کرد که اگرچه به مکالمات کاربران با چت بات‌های هوش مصنوعی (AI) شخص ثالث که از طریق نوار کناری (و از طریق یک میانبر) فعال شده است دسترسی ندارد، اما داده‌های فنی و تعاملی در مورد نحوه استفاده از این ویژگی برای کمک به بهبود مرورگر فایرفاکس را جمع‌آوری می‌کند که شامل تعداد دفعات انتخاب هر ارائه‌دهنده بات چت شخص ثالث، تعداد دفعات استفاده از درخواست‌های پیشنهادی و طول متن انتخاب شده است.

ICO در بیانیه ای اعلام کرد: سازمان هایی که به دنبال استفاده از تکنیک های انگشت نگاری برای تبلیغات هستند باید نشان دهند که چگونه با الزامات قانون حفاظت از داده ها مطابقت دارند.

منبع:

 https://thehackernews.com/2025/03/mozilla-updates-firefox-terms-again.html

اشتراک گذاری

خبرهای مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.